Här börjar mitt äventyr

Hallå där på er som antaaagligen befinner er i Europa

Ja, själv sitter jag i en soffa i Nordamerika. Japp, det är precis så lustigt det låter haha..

För ca 6 månader sen bokade jag denna resan, "ranchstay program" till Kanada
via GoXplore(rekommenderas!!). 
Jag kom hit igår, till familjen som jag bor hos under dessa drygt fyra veckor och måste säga att det känns
väldigt bra och fortfarande overkligt!
För det första är det sjuukt vackert här, kan inte förstå att jag verkligen ser det jag ser haha. 
Sen har jag väntat på denna resa välkdigt många dagar, och sagt "jag ska till Kanada i april" typ hundra
gånger, så det känns som att det bara varit något jag sagt men inte kommer att hända...
Men uppenbarligen har det hänt, eftersom jag är här haha.

Jag har inte bloggat på ett år, kände att det hela rann ut i sanden och jag har inte haft något att
blogga om, Men nu känner jag väl att det finns något att blogga om igen, hehe.
Ska försöka knäppa mycket bilder och dela med mig här!

Skulle kunna skriva hur mycket som helst om allting från att jag lämnade ytterdörren hemma till
skrivande stund, men får nog försöka hålla mig liteee kort.
Men jag bor alltså hos en famijl, eller snarare ett äldre par och lever deras liv nu och i fyra 
veckor fram över. Sen kommer jag stanna fyra nätter i Calgary och uppleva staden lite också, när jag
ändå är här. Hur ofta är man på andra sidan jorden liksom? 
Här på ranchen har dom över 100 kossor(ettåriga supersöta) och 12 hästar, en hund och en hel del katter hehe.
Det är väl mest för hästarna jag är här, har sedan länge velat göra något som har med hästar att göra.
Såå, nu gör jag det.
Känns helt underbart att faktiskt kunna säga att jag följer mina drömmar.
Mitt efterlängtade äventyr börjar nu och jag ska njuta allt jag kan!!

Idag har jag för första gången i mitt liv ridit western och vallat in alla hundra kossor. 
Kändes ganska coolt att sitta där på hästryggen och rida över kullarna och vart du än vänder dig
ser du horisonten. 
Tog lite bilder igår, men det är nästan svårt att förstå hur stort och långt man ser på dom.
Det är fantastiskt, det kan jag garantera!
 
Det får nog vara allt för denna gång, men jag återkommer kan jag lova!

Lots of love from Canadaaaa, and me ofc

Kommentarer
Postat av: hannii

åh va fint!!

2015-04-22 @ 13:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0