Rodeotime

Heeey you
Som ni kanske förstår av rubriken så har jag varit på rodeo idag. Observera att jag har varit på 
en rodeo, red alltså inte själv. Så kul ska vi inte ha riktigt tror jag hehe. 
Det var riktigt kul att se, spännande framför allt! Fattar inte hur folk kan vilja ge sig upp 
på dom där vildingarna, haha. Räcker gott med att titta på! 
Det var lite blandade grenar, om man kan kalla det så. 
Cowboysen då va, dom red på både bockande hästar och tjurar, fångade kalvar och körde 
barrelracing och lite annat smått och gott hehe. 
 
 
Tyckte lite synd om tjurkalvarna(heter säkert inte såå egentligen men) som dom först fångade i full fart med lasso,och sen hoppade dom av hästen och lyfte upp den i
luften och släppte rätt ner på sidan och band sedan
fast alla benen.. Sved lite i mitt djurälskarhjärta, men kalven sprang därifrån sedan som inget
hänt så det var nog ingen fara med den, haha. 
 
Så min första söndag på ranchen har varit alldeles ypperlig, såhär får det gärna fortsätta hehe.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0