True beauty

Dressyr är snyggt och läckert, men det finns inget som är så vackert 
som fria hästar som rids utan sporrar, tyglar och spön. 
Det är så otroligt vackert, och där snackar vi om en amazing relation
med hästen. Tänk att kunna göra något så vackert, att kunna
göra nästan samma saker som dressyrryttarna gör, fast utan allt! 
Bara du, och hästen. 
Det är grymt duktigt att få hästen att gå som dressyrryttarna rider och jag
kan säga att jag är väldigt imponerad av hur man får hästen att röra sig så!
Meeen. Det är tusen gånger vackrare att göra det med bara
dig själv som verktyg. 
Det är... magiskt! 
Tog några bilder(från google) från varje ridtyp, och det är sjukt egentligen att man kan
nå dom resultaten. 
Men jag tycker som sagt, att det är något speciellt vackert när 
dom rider utan tyglar eller någonting för att kontrollera hästen, och göra 
liknande saker. Ryser! 
Videon nedanför är ganska lång, men för mig räcker att titta
i bara början för att se vilken fantastiskt realtion man kan få
med en häst. Wow säger jag bara! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0