Dagens frulle + nyttigt tips

Hejsan svejsan!
Började dagen med en nyttig frukost, och tänkte dela med mig av ett nyttigt tips hihi. 
Jag äter väldigt sällan cornflakes, för jag vet att det omvandlas direkt till socker 
i kroppen, vilket inte är någon höjdare! Ger i stort sett ingen näring alls, så det försöker jag undvika. 
Men någinting vill man ju ha i yoghurten på morgonen! 
Jag brukar byta ut cornflakesen mot valnötter och solroskärnor! Det är så mycket nyttigare!
Nötter är helt grymma, massa härliga proteiner, vitaminer och nyttiga fetter. 
Det är bra för huden, håret och ska skydda mot hjärt-och kärlsjukdomar. Inte så pjåkigt va!
Jag hackar valnötterna till mindre bitar och blandar med en hop solroskärnor, och på det
brukar jag slänga lite russin! Så blir det nästan som musli.
Ett gott och nyttigt tips mina vänner!

Ät gott, lev gott & ha det bara helt underbart gott! 
puss 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0