10 gånger klokare

 
Heeej igen!

Tänkte utvärdera lite om resan, hehe.
Jag känner att jag har en del kloka ord att dela med mig av, nu när man har varit på andra sidan jorden(typ).
Det är inte bara det att jag sett och gjort många härliga och fräcka saker, utan också lärt mig mer om livet.
Bered er på deep talk, haha.
Jag bodde som sagt hos ett äldre par, och dom levde ett sååå annorlunda liv mot vad jag gör här hemma.
Dom lever verkligen dag för dag, och är inte alls lika uppkopplade på det sättet vi är här.
Ganska sjukt egentligen hur vi i stort sett ALLTID är uppkopplade och nåbara.
Sommaren är deras gästsäsong, och folk från olika delar av världen(såna som jag) kommer dit för att
rida och koppla bort den stressiga vardagen hemma.
Han sa "jag har spenderat de senaste tjugo åren av mitt liv till att sakta ner andra människors liv", och jag förstår precis vad och hur han menar. Det är mindfullness att leva där, haha.
 
I början kände jag att jag var tvungen att kolla min telefon hela tiden, men efter tag kändes det bara så onödigt.
 
Jag är här en gång i livet och det är nu, telefonen kommer alltid finnas där. 
Och så fort jag kom en bit från huset hade jag inget wifi, vilket gjorde mobilen ganska ointressant. 
Och eftersom dom levde ett ganska lugnt liv hade jag mycket tid att bara vara och tänka. 
Jag gick ofta promenader över kullarna med hunden, och då var det verkligen bara jag, hunden och dessa giganstiska öppna ytor och vackra kullar. 
Det gör något med en, det kan jag lova! Det var så tyst en kväll när jag gick, att det enda jag hörde var mina egna hjärtslag och fåglarnas kvitter. Vågade knappt störa tystnaden, haha. 
 
 
Kom på mig själv när jag gick där att le åt roliga saker jag och mina vänner gjort hemma, som jag nästan glömt av att vi gjort. 
Då insåg jag att "men shit vad roligt jag haft och har", och hur bra det är att ibland stanna upp och tänka på saker man gjort och inte hela tiden bara springa mot allt man ska göra. Man är alltid på väg någonstans, antingen fysiskt eller i huvet. 
Och jag tänker att det är ju ingen idé att göra massa resor och sånt kul, om man aldrig stannar upp och framför allt njuter dååå eller efteråt tänker tillbaka på hur mycket kul man haft. 
Det är som att fylla sig själv med lite guld typ, haha. Vardagsguld, om man nu kan kalla det så. 
 
 
 När man åker iväg på en sån här resa, bryter upp och lämnar sitt vanliga liv ett tag och lever någon annans liv, får man ett helt nytt perspektiv på det mesta där hemma, även om jag inte var borta så länge.
Det har varit supernyttigt! 
Ångrar inte resan en sekund, den har varit en livsinvestering! 
 
Det blev som en ny start när jag kom hem, och mitt "gamla vanliga" liv kändes nytt och såg verkligen fram emot att komma hem och göra allt roligt, speciellt den svenska sommaren(hoppas den kommer snart,haha).

Har lärt mig att uppskatta saker & ting mer, och att stanna upp ibland och andas,
njuta och att vara här & nu. 
Och dumpa mobilen!! I alla fall emellanåt hihi. 
 
Funderar du på att göra en liknande resa tycker jag inte du ska tveka en sekund, tuta och kör! 
Ditt liv, du bestämmer och det finns anledning till att inte göra något du vill. 
 
Ha det så grymt ni bara kan och njuuuuut!
Kramiiis 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0